søndag 31. mai 2015

Omelettmuffins med bacon og paprika

Som den eggeelsker jeg er, så måtte jeg selvsagt prøve meg på omelettmuffins som flere andre har laget før meg. Her har jeg laget en variant med bacon og paprika, og krydret omeletten med hvitløkspepper.

Disse fikk bli med på søndagsturen i dag. Ypperlig minimåltid for småsultne mager! Ellers vil de være kjempefine å servere til en god lunsj.

Jeg lagde omelettmuffinsene i silikon-muffinsformer som jeg igjen satte i muffinsbrett for å kunne forflytte dem stabilt til stekeovnen uten å søle. Du kan også lage dem i papirformer, eller direkte i muffinsbrett.


Jeg brukte følgende (10 stykk):

10 remser bacon
8 medium/store egg
Hvitløkspepper
1/2 stor snackpaprika

10 muffinsformer i silikon
Muffinsbrett

Forvarm stekeovnen til 200 grader.

Om du gjør som meg:
Sett muffinsformer i et muffinsbrett, så er du klar den lille jobben...


Del baconremsene i to - er de ekstra lange kan de deles i tre. Kle innsiden av muffinsformene med de oppdelte baconremsene, slik at den kuttede baconkanten går parallelt med kanten på muffinsformen.

Pisk sammen eggene med litt hvitløkspepper, og hell oppi de baconkledte muffinsformene. Det bør være minimum 1/2 cm klaring til kanten, omeletten vil etter hvert heve og bule seg litt ut her og der.

Kutt paprika i mindre terninger, og fordel dem i formene med bacon og pisket egg.

Settes i stekeovnen, og stekes i ca 20 minutter. 

Serveres helst nystekte, men kan fint også være godt følge på søndagsturen… Vel bekomme!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar