mandag 9. juni 2014

Sommerlig pastasalat med aprikoser



En kjempefin måte å lage en god og sommerlig salat på, er enkelt og greit å tilsette frukt. Forleden fant jeg noen flotte, friske aprikoser på min lokale Meny-butikk, og de fikk innpass i denne deilige men superlettvinte salaten som jeg lagde nå i pinsehelgen. Den ble servert til gode lammepølser, men passer generelt til både kjøtt og fisk.

Salaten var en økologisk ferdigpakke med fire ulike typer salat som jeg også har funnet på Meny i det siste, og som jeg har lagt min elsk på…

Får du ikke tak i aprikoser, kan du bruke nektariner eller fersken i stedet.


Du trenger følgende til tre-fem personer: 

2-300 gr tørket pasta etter ønske
2-3 ss sitronolje
1-2 ss mangoeddik (kan sløyfes)
Ca 100 gr blandet grønn salat
4-5 friske aprikoser
(Salt)

Pasta kokes etter anvisning på pakken. Vannet helles deretter av, hell over litt sitronolje og eventuelt mangoeddik om du har, og la pastaen få avkjøle seg litt.

Salaten vaskes og has i en romslig salatbolle.

Aprikosene deles i båter (fjern steinene).

Bland pastaen og aprikosbåtene sammen med salatbladene. Dryss eventuelt over litt salt om ønskelig.

Serveres til gode pølser, kjøtt eller fisk. Vel bekomme!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar