fredag 27. juli 2012

En svipp innom Gladmat-festivalen 2012


Utsikt fra Sjøhuset Skagen, mot Vågen og årets Gladmat-festival

Vente-pils på Sjøhuset Skagen - spedbarnsmødre drikker alkoholfritt...

Interiør fra Sjøhuset Skagen

Scandic hadde en fristende Gladmat-meny, som de hadde lagt sjelen sin i...

...det smakte vidunderlig godt - og enda bedre enn det så ut. Nydelig laks med forseggjort tilbehør. Silkemyk og smakfull Brennende Kjærlighet. Herlig god terrin. Vidunderlig og overraskende rosmarin-marshmallow. Virkelig klasse over denne maten!

...jeg skjønner godt at de var nominert til to priser av Gladmat-juryen...

...takk for en herlig liten mat-opplevelse!

Jeg har aldri smakt matjes før, så jeg måtte ha en prøvesmak for å vite hva jeg skulle synes om det. Her var den servert med rødbeter, løk og rømme i lompe. Må vel innrømme at dette ikke er det beste jeg har smakt... Naturell sild er ikke min greie, altfor markant i smaken, men tilbehøret hjalp for så vidt litt på. Personlig ville jeg hatt mer tilbehør og saus i forhold til matjesen. Kanskje en hvitløkssaus og freshere tilbehør kunne fått meg hekta??

Sveler! Som sunnmøring kunne jeg selvfølgelig ikke bare gå forbi uten å smake en - de så jo så tykke og fristende ut. Joda, de var helt greie, men mors sveler er mykere, saftigere og bedre. Sorry!

Sola ville så gjerne trenge igjennom regnbygene, og klarte det nesten...

Erverdige Rogaland ønsker velkommen ombord

Gamle stoltheter skaper god stemning i Vågen

Jeg sier takk for meg på Gladmat 2012 - vi sees neste år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar